Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/10442/19106
Export to:   BibTeX  | EndNote  | RIS
Εξειδίκευση τύπου : Βιβλίο
Τίτλος: Archaeology of Colour: Technical Art History Studies in Greek and Roman Painting and Polychromy
Επιμελητής έκδοσης: [EL] Μπρεκουλάκη, Χαρίκλεια[EN] Brecoulaki, Haricliasemantics logo
Εκδότης: [EL] Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών[EN] National Hellenic Research Foundation. Institute of Historical Researchsemantics logo
Τόπος έκδοσης: Athens
Ημερομηνία: 2023
Γλώσσα: Αγγλικά
ISBN: 978-960-371-089-9
Περιγραφή: Η αρχαία πολυχρωμία μιλάει τη γλώσσα του «ορατού» και του «αόρατου», μέσα από ίχνη χρωστικών, πινελιών και σχημάτων. Το χρώμα, ως ένα ακόμα υπόλειμμα του κλασικού μας παρελθόντος, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καλλιτεχνικής δημιουργίας, έμπνευσης και φαντασίας. Σύγχρονες τεχνικές διάγνωσης σε συνδυασμό με την εξέλιξη των διεπιστημονικών σπουδών τις τελευταίες δεκαετίες, έχουν επιτρέψει τη συλλογή και αξιολόγηση πολυάριθμων αρχαιομετρικών δεδομένων από την επιτόπια εξέταση πολύχρωμων και ζωγραφισμένων έργων, και έχουν συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση της πολυπλοκότητας και των ιδιοτήτων των αρχαίων ζωγραφικών υλικών και τεχνικών. Ο παρών συλλογικός τόμος επιδιώκει να συνεισφέρει στην περαιτέρω διερεύνηση της πλούσιας ιστορίας του χρώματος στον κλασικό κόσμο, στηρίζεται επάνω σε προηγούμενες έρευνες και ανοίγει νέους ορίζοντες για μια πληρέστερη αντίληψη της αισθητικής και του νοήματος της Ελληνικής και Ρωμαϊκής τέχνης. Αποτελείται από δεκαπέντε μελέτες που κινούνται από την Αρχαϊκή και Κλασική στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο και πραγματεύονται τις χρήσεις και εφαρμογές του χρώματος στη μνημειακή αρχιτεκτονική, σε μαρμάρινα γλυπτά και ανάγλυφα, ξύλινα και πήλινα ειδώλια, πέτρινες σαρκοφάγους, ζωγραφική σε μάρμαρο και κονίαμα, αλλά και τις χρωστικές ως πρώτες ύλες.
Ancient polychromy speaks a language of “the visible” and “the invisible”, through signs of pigments, brushstrokes and forms. Another reminder of our classical past, colour is an inherent component of artistic creation, inspiration and imagination. New sophisticated technologies, as well as the development of interdisciplinary studies over these past decades, have stimulated the collection and evaluation of numerous scientific data from in-situ investigation of polychrome and painted documents, and have challenged our understanding of the complexity and function of ancient painting materials and techniques. The present volume is another contribution to the ongoing exploration of the rich history of colour in the classical world; an exploration which builds on previous knowledge and opens up new horizons for a more extended understanding of the aesthetics and meaning of Greek and Roman art. It includes fifteen papers that move from Archaic and Classical Greece to the Hellenistic and Roman periods, and deal with colour on monumental architecture, marble statues and reliefs, wooden and terracotta statuettes, stone sarcophagi, paintings on stone and plaster, and pigments as raw materials.
Σελίδες: 450
Σειρά δημοσίευσης: Μελετήματα
Αρ. σειράς: 87
Θεματική Κατηγορία: [EL] Καλές τέχνες[EN] Fine Artssemantics logo
[EL] Αρχαιολογία[EN] Archaeologysemantics logo
Λέξεις-Κλειδιά: Κλασικές τέχνες
Classical arts
Αρχαία πολυχρωμία
Ancient polychromy
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: © 2023 Institute of Historical Research. National Hellenic Research Foundation
Ηλεκτρονική διεύθυνση στον εκδότη (link): https://history-bookstore.eie.gr/section-greek-roman-antiquity/meletemata/a010870/
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας - Επιστημονικό έργο

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΣελίδεςΜέγεθοςΜορφότυποςΈκδοσηΆδεια
Table-of-Contents-Introduction.pdfTable of contents194.47 kBAdobe PDF-ccbyncndThumbnail
Δείτε/ανοίξτε